Heenreis

Op vrijdagavond 31 augustus begon de heenreis naar Thailand. Om 18:00uur stond ik bij Check-in op Schiphol en om 19:40uur vertrok het vliegtuig richting Frankfurt, om daar vervolgens over te stappen op een ander vliegtuig.



De vlucht verliep goed, hoewel er na de tussenlanding een technisch probleem bleek te zijn met de vliegtuigtrap. Gelukkig werd er uiteindelijk een ander trap geregeld. Ook werd er voorrang verleend bij de paspoort controle. Hierdoor kwamen we uiteindelijk toch nog op tijd voor de volgende vlucht.


De vlucht vanuit Frankfurt naar Bangkok arriveerde op zaterdag om 14:10uur (Thaise tijd). Zodra ik mijn bagage had en voorbij de douane was, werd mijn reis vervolgd met de metro. Om zo van het vliegveld naar het treinstation te komen.



Bij aankomst bij het treinstation had ik nog ongeveer 2 uur over voordat de nachttrein naar Champhon zou vertrekken. Deze tijd heb ik gebruikt om nog snel even iets van Bangkok te zien. Zowel Chinatown als de tempel op de onderstaande foto waren op loopafstand van het station. 




Na in Chinatown gegeten te hebben, vervolgde de weg met de nachttrein naar Champhon. De stoelen in deze trein konden worden uitgeklapt tot bedden. Zie foto hieronder. Deze trein vertrok om 20:00uur en kwam na 8 uur rijden aan op de plaats van bestemming.


In Champhon heb ik nog even gewacht op de bus die ons naar de pier heeft gebracht. Bij aankomst met de bus lag de boot klaar om te vertrekken naar Koh Tao.

 


Na 2uur van het uitzicht op het water genoten te hebben, kwam de boot uiteindelijk aan in Koh Tao. Bij aankomst ben ik meteen langs Impian Divers gegaan waar Robbert (mijn stagebegeleider) me stond op te wachten.


Na even met hem gesproken te hebben, heeft hij me de weg naar mijn verblijf gewezen. De rest van de zondag heb ik gebruikt om het eiland wat verder te verkennen.
Helaas kwam ik er daarna achter dat de SD-kaart van mijn camera niet meer goed werkte waardoor ik een aantal foto's niet op mijn blog kan posten. Ik ga mijn best doen om deze de komende dagen alsnog opnieuw te maken.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten