Week 10



Maandag 5-11-2018
De dag is vandaag begonnen met een bezoek aan de "Grand Palace". Dit is een van de hoofdattracties van Bangkok. Dit paleis was waar vroeger de koning woonde. Tegenwoordig is dat niet meer het geval, wel word het nog gebruik voor speciale gelegenheden. Een van de gebouwen die op dit terrein staat heet Wat Phra Kaew dit is de "Tempel of the Emerald Buddha". Veel mensen, waaronder monniken komen hierheen om de emerald buddha te vereren. Zelf vond ik dit het meest indrukwekkende gedeelte van het paleis. hieronder zijn wat foto's te zien van de prachtige gebouwen die hier te vinden zijn.
's Avonds ben ik naar de bekende straten Khao San Road en Soi Rambuttri geweest. Deze straten liggen parallel aan elkaar. Khao San Road is de bekendste uitgaansstraat van Bangkok en dit is ook wel te merken aan de drukte (zie vierde foto hieronder). Soi Rambuttri is een stukje rustiger. Zelf heb ik hier 's avonds gegeten bij een streetfood-kraampje langs de weg.




Dinsdag 6-11-2018
Deze dag heb ik gebruik om het centrum van Bangkok te verkennen. Net als zondag weer de boot genomen, maar dit keer de andere kant op. Eerst een bezoek gebracht aan het Lumpini park. Het park ligt vrijwel in het hart van de stad en word omringt door een aantal hoge flatgebouwen. Een hoop mensen komen hier voor de rust of om te sporten. Wat het park uniek maakt zijn de varanen die hier loslopen (zie foto hieronder). Na het Lumpini park ben ik verder gegaan naar Siam Paragon. Dit is een van de grootste shoppingmalls van Bangkok. in deze mall is van alles te doen. Naast dat er veel winkels aanwezig zijn, is er ook een bioscoop en een onderwaterwereld. Daarnaast staan er ook nog een hoop mooie auto's tentoongesteld. Uiteindelijk de dag afgesloten in Chinatown






Woensdag 7-11-2018
's Morgens vroeg om 8:30 uur de trein gepakt maar Ayuttheya, dit is een plaatsje dat ongeveer 60km van Bangkok ligt. De treinen hier  hebben ook een derde klas. Dit houd in dat je in de tweede klas reist, maar geen vaste zitplek aangewezen krijgt. Dit betekend dat als het druk is je moet staan. Dit kaartje koste me slechts 20 Bath (dat is omgerekend ongeveer 0,70 euro). In Ayuttheya heb ik een fiets gehuurd en heb zo een hoop ruïnes van oude tempels bezocht. Helaas ben ik mijn camera onderweg kwijtgeraakt, maar om toch een beeld te geven het ik hieronder wat foto van internet geplaatst. Ook zat er in de buurt een Olifantenkamp en zag je af en toe ook olifanten voorbij komen.




Donderdag 8-11-2018
Voor vandaag had ik me ingeschreven om een meditatieles te volgen bij Wat Mahadhat Yuwarachrangsariteen (een van de tempels in Bangkok). Samen met nog een paar andere mensen kregen van les in vipassana meditatie van een ervaren monnik. De les begon met eerst wat uitleg en instructies, deze werden gegeven in het Engels. Vervolgens zijn we begonnen met een loopmeditatie van 30 minuten gevolgd door een zittende meditatie die ook 30 minuten duurde. Dit hebben we in het totaal drie keer herhaald. Ik vond het zelf een erg mooie ervaring om les te krijgen van iemand die zelf een groot gedeelte van zijn leven heeft toegewijd aan het beoefenen van mediteren en het boeddhisme. Naast de tempel was ook nog een markt aanwezig. Op deze markt waren wel duizenden verschillende amuletten te koop. Deze amuletten werden gemaakt in verschillende tempels in Thailand. Elk amulet zou zijn eigen kracht en werking hebben. Op de foto hieronder is zo'n stalletje te zien waar ze deze amuletten verkopen.




Vrijdag 9-8-2018
Het plan was om vandaag het Vimanmek paleis te bezoeken. Net als het Grand Palace is dit een van de voormalige koninklijke paleizen in Bangkok. Het paleis is gebouwd van teakhout en is daarmee ook meteen het grootste gebouw in de wereld dat compleet van teakhout is gemaakt. Bij aankomst kwam ik er echter achter dat het paleis als twee jaar gesloten was in verband met renovatie. Gelukkig was er ook nog een grote versmarkt in de buurt die ik wel heb kunnen bezoeken. Hier was werkelijk van alles te koop dat te maken had met dagverse producten, zoals groente, fruit, vlees en vis. Ook heb ik nog een kijkje genomen bij het "Victory Monument" dat een paar straten verderop lag. Dit is een van de drukste plekken qua verkeer. Het monument werd in juni 1941 opgericht ter herdenking van de Thaise overwinning in de Frans-Thaise oorlog. Uiteindelijk de rest van de middag en de avond doorgebracht op de chatuchak markt.



Zaterdag 10-11-2018
Na een hoop gezien te hebben en een hoop te hebben meegemaakt is het alweer het einde van de stageperiode. Zelf vond ik het een erg mooie periode en ben erg dankbaar dat dit mede dankzij de internationale beurs van het Helicon mogelijk werd gemaakt. Daarnaast wil ik ook iedereen van Impian Divers bedanken voor de fijne tijd die ik daar afgelopen weken heb gehad. 

En nu op naar Nederland!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten