Week 9


Maandag 29-10-2018
Dit is de laatste week op Koh Tao. Daarom nog even genieten van de stage en van het eiland. En natuurlijk alles dat daarbij hoort. Ook deze dag is weer goed verlopen en ook waren er weer enthousiaste duikers die meehielpen met het schoonmaken van de riffen. Terugkijkend op de afgelopen weken besef ik me dat er heel wat duikers zijn geweest die mee hebben geholpen met dit project. Dankzij deze personen is er een hoop plastic uit de oceaan gevist.



Dinsdag 30-10-2018
Vandaag was een vrije dag, lekker van de rust genoten. Ook nog even naar Sairee Beach geweest. Vaak als ik over het strand loop kom ik ook mensen tegen die bij Impain hebben gedoken en die mee hebben geholpen met een rifschoonmaak. Ze zitten dan bijvoorbeeld op een terrasje langs het strand van hun vakantie te genieten. Vind het altijd wel leuk dat ze me ook meteen aanspreken of "Hey Scott" roepen als ze me zien en dan even een kort praatje maken. Zo kwam ik ook vandaag weer twee groepen duikers tegen op het strand. Een van deze groepen was net klaar met hun cursus en vertrekken morgen naar Sri Lanka om hun reis te vervolgen. De andere groep zie ik waarschijnlijk morgen weer na de ochtendduik.



Woensdag 31-10-2018
Ook deze dag was qua werkzaamheden op de duikschool lekker rustig. Omdat ik inmiddels aan mijn stage-uren zit heeft Robert me de vrijheid gegeven om ook nog wat van het eiland te genieten. Naast wat werkzaamheden binnen de duikschool heb ik vandaag ook nog een rondje over het eiland gemaakt. Hierbij heb ik gekeken of ik nog wat mooie foto's kan maken om nog een betere indruk van het eiland te geven.



Donderdag 1-11-2018
Om tijdens het duiken niet teveel last te hebben van hoge golven houden we altijd rekening met de windrichting. Met het uitkiezen van de duiklocatie zorgen we er dus voor dat we niet direct in de wind liggen, maar dat de wind word gebroken door het eiland. Op de website https://www.windy.com kun je dit heel mooi zien. Vandaag stond de wind heel anders dan normaal gesproken. Om die reden hebben we ook gedoken op een locatie waar we normaal niet komen. Aan boord hadden we weer een erg leuke groep duikers en daardoor was ook de gezelligheid volop aanwezig. Ook hier heb ik nog wat extra foto's van gemaakt die je hieronder kan zien.



Vrijdag 2-11-2018
Vandaag de laatste stagedag. En ook net vandaag kwam Iris (mijn stagebegeleidster) weer terug uit Nederland. Leuk om haar nog net even te kunnen zien en spreken. 's Middags werd ik door het duikteam meegevraagd om 's avonds gezellig met z'n allen ergens een hapje te gaan eten. Nadat we rond 19:00 de duikschool hadden afgesloten zijn we met de groep naar eettent Yang gegaan en hebben daar heerlijk gegeten. Het was een erg gezellige en geslaagde avond. En een leuke afsluiting van de stage.

Zaterdag 3-11-2018
De laatste dag bij Impian Divers. Vandaag heb ik afscheid genomen van iedereen en ben om 15:00 vertrokken met de boot vertrokken naar Champung. Onderweg ben ik nog een groep mensen tegengekomen die ook hebben gedoken bij Impian. Bij aankomst op Champung hebben we gezamenlijk iets gegeten en daarna de bus gepakt richting Bangkok (zie eerste foto hieronder). Tijdens de busreis moesten we een keer overstappen en je raad het nooit, kom ik weer iemand tegen waarmee ik heb gedoken. Leuk om deze backpackers tijdens hun reis nog een keer tegen te komen. Om 5:00 ochtends kwam de bus aan in de buurt van Kho San Road. Na een stukje lopen bij het hostel aangekomen. kon gelukkig meteen inchecken (zie derde foto hieronder).







Zondag 4-11-2018
Een van de eerste dingen die vanmorgen opvielen was de hoeveelheid planten die in het hostel stonden. Zowel de ontbijtzaal als de toiletten zijn groen aangekleed met beplanting. Wat me bij de toiletten ook opviel was het bortje "Save Water Save Earth" (zie foto hieronder). Goed op te zien dat ze ook in bangkok milieubewust bezig zijn. Deze dag begonnen met een boottocht over de rivier " de Menam", deze loopt dwars door Bangkok. Vervolgens uitgestapt op een van de volgende haltes om daar de tocht te vervolgen richting de weekend markt (Chatuchak Market)(zie derde foto hieronder). Deze markt word gezien als een van de grootste markten ter wereld en bevat dan ook meet dan 8.000 marktkraampjes. Je kan hier echt van alles kopen. Daarbij zijn er ook allerlei stalletjes waar je lekker kunt eten. Hierna naar het nabijgelegen Wachirabenchatat Park geweest (zie vierde afbeelding hieronder). Een van de dieren die ik hier tegenkwam is de eekhoorn die ook op een van de foto's hieronder staat. Hij was vrij nieuwsgierig waardoor ik een goede foto van hem kon maken.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten