Week 7

Maandag 15-10-2018
Vanmorgen vlogen mijn ouders weer terug naar Bangkok, om vanuit daar weer terug naar Nederland te gaan. Zelf ben ik ook nog even  mee geweest. Daarna heeft de taxi me laten zien waar het immigratiecentrum was en heeft me daar afgezet. Om dat de immigratiedienst vandaag niet open was vanwege een nationale feestdag ben ik maar meteen opzoek gegaan naar een hostel. Volgens mij was ik op dat moment een van de weinige toeristen op het eiland. Dat was goed te merken wat ik werd door bijna bijna elke langskomende taxi aangesproken of ik een lift nodig had. Tijdens mijn wandeltocht over de hoofdweg (zie foto hieronder) Ben ik Milan en Anastasia nog tegen gekomen, zij waren ook naar Koh Samui gekomen voor het verlengen van hun visa. Uiteindelijk een hosteltje gevonden (zie foto hieronder).














Dinsdag 16-10-2018

Toen ik vanmorgen opstond ben ik meteen naar het immigratiecentrum gegaan (zie foto hieronder). Dit in verband met het verlengen van mijn visa. Mijn visa is 60 dagen geldig en mijn stage duurt 70 dagen. Bij de immigratiedienst kon ik mijn visa met 30 dagen verlengen. Toen ik hier aankwam was het gelukkig niet druk en was ik zo aan de beurt. Nadat ik al mijn papieren had ingeleverd werd mij gevraagd 40 minuten te wachten zodat alles verwerkt kon worden. Na mijn paspoort weer opgehaald te hebben ben ik op weg naar de haven gegaan gegaan. mijn boot vertrok om 12:30 en rond 14:00 was ik weer op Koh Tao. Hieronder ook nog een foto van een leuk tempeltje dat ik onderweg tegenkwam.
 


Woensdag 17-10-2018
Vandaag weer voor het eerst gedoken na een paar dagen vrij te zijn geweest. Het was weer erg lekker om in het water te zijn. Denk dat dit er voornamelijk mee te maken had dat ik de afgelopen dagen even goed heb kunnen uitrusten. Tijdens de eerste duik ook meteen weer begonnen met het begeleiden van de schoonmaakacties rondom de koraalriffen. Deze dag is erg snel verlopen, voordat ik het wist was hij alweer om.

Hieronder nog een foto op het gebied van duurzaamheid. De foto is zaterdag genomen, maar vond het leuk om dit nog even mee te nemen in de blog. De stalen zeef zorgt ervoor dat al het vuil word tegengehouden en alleen het water naar de zee kan stromen. Dit is een simpele maar effectieve manier om het afval te verzamelen en milieuvervuiling te voorkomen.



Donderdag 18-10-2018
Vandaag was het vrij druk op de duikschool. Alle lokalen waar les gegeven kon worden zaten vol. Ook de boot die vanmiddag vertrok naar de duiklocatie zat vol met duikers. Om ervoor te zorgen dat de duikgroepen niet te groot worden hebben we als afspraak dat er maar maximaal vier duikers meegaan met een instructeur. Dit zorgt ervoor dat alle duikers genoeg persoonlijke aandacht krijgen tijdens de trainingen. Om te voorkomen dat de duikgroepen te groot werden ben ik vandaag niet mee geweest met een groep, maar hebben Milan en ik samen een duik gemaakt. Omdat we deze keer geen groep bij hadden hoefde we de duik ook niet van tevoren te plannen konden we lekker op ons eigen tempo onderwater rondzwemmen.



Vrijdag 19-10-2018
Deze vrijdag zijn Thomas en ik samen op de duikschool gebleven. Thomas heeft voornamelijk les gegeven en ik heb nieuwe klanten te woord gestaan. De rest van het duikteam is na de lunch de zee op gegaan. Tijdens de lunch eten we meestal buiten. Wat me dan meestal opvalt is dat bij het restaurant naast ons altijd rond dezelfde tijd bepaalde muzieknummers voorbij komen. Het is altijd wel goede muziek. Maar het grappige vind ik dat dan precies voor het vertrek van de boot de theme song van de Titanic voorbij komt. Gelukkig komt de boot na vertrek wel altijd weer veilig terug.

Bij terugkomst van de boot werd ik meteen benaderd door een aantal duikinstructeurs. Ze vertelde enthousiast dat ze tijdens de duik een hoop afval hadden gevonden en dit allemaal op hadden geruimd. Meteen lieten de een volle vuilniszak zien waar ze het afval in zat. Vond het leuk om te zien dat ze deze taak dit keer voor me over hadden genomen en dat ze er zo enthousiast over waren.

Zaterdag 20-10-2018
Vanmorgen vroeg weer gedoken. De eerste duiklocatie van vandaag was Chumphon Pinnacle, een van de mooiste duiklocaties in de buurt. Maar ook meteen de locatie die het verst van de duikschool af ligt. Omdat we niet zo heel vaak op deze locatie duiken, heb ik deze unieke gelegenheid maar meteen gebruikt om wat extra foto's te maken. Hieronder staan er een aantal.




Zondag 21-10-2018
Het project met de ademluchtcompressor waar Robert en ik in week drie mee bezig zijn geweest heeft zijn vruchten afgeworpen. Het doel van dit project was om de olie die uitgescheiden werd door de compressor op te vangen in een vat. Deze olie zou anders in de boot lekken en door het hout heen in het zeewater terecht zijn gekomen. Samen met de kapitein heb ik vandaag het oude vat vervangen door een nieuw vat. Zoals je op de foto hieronder kunt zien zat het oude vat bijna tot de rand gevuld met olie (kun je je voorstellen dat dit allemaal in de zee was gekomen).




Geen opmerkingen:

Een reactie posten