Week 6

Maandag 8-10-2018
Net als de meeste weken is ook deze week weer begonnen met een mooie zonnige dag. vandaag ben ik met John mee geweest om te duiken. Ondanks dat hij vandaag een openwater-cursus gaf, gaf hij me de gelegenheid om de cursisten mee te nemen voor het schoonmaken van het rif. Ook deze groep was weer erg enthousiast over de schoonmaak en dat was ook te merken tijdens het duiken. Voordat we met het duiken begonnen waren en nog aan de oppervlakte van het water lagen was deze groep al bezig met het verzamelen van afval. Wat het allemaal nog mooier maakte was het feit dat aan het eind van de dag ook alle leden van deze groep geslaagd waren voor hun cursus.


Dinsdag 9-10-2018
Ook vandaag ben ik met de boot mee geweest, alleen dit keer niet alleen om te duiken. We zijn naar de duiklocatie "Twins" geweest. Thomas vertelde mij dat er langs de kust van deze locatie regelmatig rifhaaien worden aangetroffen. Daarom heb ik besloten hier opzoek naar te gaan, in de hoop om tijdens mijn stage toch minimaal één keer een rifhaai te kunnen zien. Hieronder een fotootje van het gebied dat ik heb afgezocht. helaas geen rifhaaien aangetroffen. Wel kwam ik erachter dat er in dit gebied heel wat plastic langs de kust lag, Dit dus maar meteen opgeruimd. Hierna ben ik nog met Wout mee geweest en heb hem proberen te ondersteunen tijdens het geven van zijn cursus.

 


Woensdag 10-10-2018
Deze dag weer een keertje vroeg opgestaan om te duiken. Het was verwonderlijk hoe rustig het vandaag was op de duiklocaties en dat terwijl het weer perfect was om te duiken. Net als vorige week donderdag hebben we vandaag weer in de buurt van het wrak gedoken. Dit keer was het zicht onderwater nog beter, dus dat was meteen een mooie gelegenheid om nog wat extra foto's te nemen. Zo kwam ik vandaag twee schitterende engelvissen tegen die je hieronder op de foto kunt zien.



Donderdag 11-10-2018
Vandaag zijn we naar dezelfde duikplek geweest waar ik in de eerste week ook samen met John ben geweest voor de duiktraining. Ik herkende de pek aan de stenen doorgang waaronder een herdenkingssteen was geplaatst (zie afbeelding hieronder). Vlak nadat we op deze plek waren geweest maakte Wout ineens een wijzend handgebaar. Eerst dacht ik dat hij naar mij wees en wist ik niet wat hij bedoelde. Pas toen ik mij omdraaide zag ik dat hij wees naar een Zwartpuntrifhaai! De haai was ongeveer 1,5 meter lang en zwom vlak achter ons. Gelukkig is deze haaiensoort ongevaarlijk. De haai was vrij schuw en zwom weg zodra hij doorhad dat wij in zijn buurt kwamen (te laat voor een foto). Later vertelde Wout dat dit pas de tweede keer was dat hij een zwartpuntrifhaai heeft gezien sinds hij als duikinstructeur werkzaam is, een van de zeldzamere soorten dus.

 

Vrijdag 12-10-2018
Dit was een bijzonder verrassende dag. De dag was vandaag begonnen met het maken van een tweetal duiken. De eerste duik heb ik samen met Koen gemaakt en de Tweede met John, ook tijdens deze duiken waren er weer cursisten aanwezig. Voornamelijk tijdens de tweede duik hebben we de zeebodem weer een stuk schoner gemaakt. Nadat we met de boot terug aan land waren en terug liepen naar de duikschool hoorde ik ineens iemand roepen. Na omgedraaid te zijn om te kijken wie het was stonden ineens mijn ouders voor mijn neus. Ik geloofde mijn ogen niet, wat een geweldige verrassing! Zonder dat ik het door had zijn ze helemaal naar Thailand gekomen. 's Avonds werd ik door mijn ouders uitgenodigd om gezellig mee uit te gaan eten. Hieronder een foto waar we aan tafel zitten bij het eettentje Yang.



Zaterdag 13-10-2018
Deze dag heb ik vrij genomen. Dit zowel om de dag door te brengen met mijn ouders, maar ook om mijn verjaardag te vieren. We zijn ochtends eerst met z'n drieën gaan ontbijten. Daarna hebben we een wandeling gemaakt naar Sairee beach (hieronder een foto op weg naar het strand). Het was leuk om mijn ouders een deel van het eiland te laten zien, en ze zo een beeld te geven van de plaats waar ik stage loop. Toen we op het strand waren aangekomen zijn we met z'n drieën voor een heerlijke Thaise massage gegaan. Na deze ontspannende ervaring hebben we nog even op een terrasje aan de zee gezeten en 's avonds hebben we weer heerlijk gegeten bij Yang. Dit was echt een topverjaardag!



Zondag 14-10-2018
Zondagochtend ben ik samen met mijn pa gaan snorkelen. Hiervoor mocht ik de duikuitruchting van de duikschool gebruiken. We zijn helemaal op het zuidelijkste punt van het strand van Mea Haad het water in gegaan en vanaf daar ongeveer 500 meter langs de kust gezwommen. Hierna hebben we samen nog even iets gedronken. Om drie uur zijn we met de boot meegegaan naar Koh Samui. Mijn ouders zouden hier de volgende dag het vliegtuig terug naar huis pakken. Zelf ben ik ook meegegaan om nog even een gezellige afsluiting te vieren op Koh Samui. Daarnaast was dit meteen een mooie kans om mijn visa daar te verlengen. Dit had ik anders later deze maand moeten doen.



1 opmerking: